Натуралістичний інтелект
Naturalist intelligence:
being in tune with nature, being interested in living
things, understanding features of the natural world
Такі учні мають схильність до природознавства. Вони
задоволені процесами спостереження, колекціонування, дослідження. Навіть, коли не йдеться про природу, їм
подобається дивитися на картину в цілому і знаходити спосіб розпізнавання чи
класифікації того, що відбувається. Вони здатні відслідковувати закономірності у природі, у поведінці людини, у книгах або інших сферах життя. Для них важливо, щоб навчання проходило у
відритому просторі. Надзвичайно доцільними тут будуть уроки-екскурсії,
уроки-дослідження та уроки-походи. Діти, які мають задатки
натуралістичного інтелекту, жваво відгукуються і демонструють хороші результати
у навчанні, якщо: мотивувати їх на опис зовнішнього вигляду, звичок тварин.
Вони люблять спостерігати і виявляти відмінності в умовах життя у різних
країнах, цікавляться народними традиціями, із задоволенням виконують проектні
завдання, пов'язані з вивченням історії людства, розвитком природних явищ тощо.
Тому доцільно використовувати на уроках ілюстрації природних явищ, тваринного і
рослинного світу.
1. Guess and find out
The class is divided into pairs. The teacher shows the
picture to the learners and gives out (dictates, writes on the board) the
true/false statements.
The pairs take time to decide which statements they
think are true and which are false. When they are ready, they report and
justify their views. After a brief discussion, children read the text to find
out how many answers they got right.
2. A trip lesson
A)
Look at the map of London ,
name as many places of interest as you know. Listen to the directions to reach
a particular place in London
and say what you can see/do there.
B)
Work in groups. Each group is to prepare a route around London for tourists to go sightseeing They
should include the places to admire architecture, relax, dine, do the shopping,
observe wonderful scenery, etc.
3. The water cycle
The
teacher brainstorms the idea of water cycle to see how much children know about
it. Then he/she identifies key words on the scheme SUN, SEA, LAND, CLOUD,
MOUNTAIN, RIVER. Then the class is grouped up and each group gets a set of
water cycle sentence strip. The task to arrange the processes in the correct
order. After checking, each group is to
design, draw and colour the poster of the water cycle and stick the sentences into the proper places.
design, draw and colour the poster of the water cycle and stick the sentences into the proper places.
Немає коментарів:
Дописати коментар