Педагогічний експеримент

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 25 від 17.01.2015 в Житомирській міській гуманітарній гімназії № 23 ім. М.Очерета проводиться дослідно-експериментальна робота за темою «Формування культурологічної компетентності старшокласників засобами елективних курсів з іноземної мови».
Метою першого етапу було проведення діагностичної роботи, яка включала:
-     ознайомлення з проміжними результатами наукового дослідження лабораторії (нині – відділ) навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України з теми «Дидактичне забезпечення варіативного компонента змісту навчання іноземних мов в основній і старшій школі»;
-     проведення анкетування учнів і вчителів з метою визначення змістового наповнення навчальних посібників елективних курсів з англійської, іспанської, німецької, французької мов;
-     організація спільної діяльності з відділом навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України.
Колектив гімназії ознайомився з проектами програми елективних курсів та навчальних посібників з англійської, іспанської, німецької, французької мов, які готувалися до друку науковими співробітниками відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України. Науковцями відділу здійснено анкетування учнів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів восьми регіонів України, в тому числі  цього експериментального навчального закладу (ЕНЗ), з метою з’ясування їхньої думки щодо змістового наповнення навчальних посібників елективних курсів. В ході опитування вчителі та учні виявили позитивне ставлення до перспективи впровадження елективних курсів у процес навчання іноземних мов учнів старшої школи.
Проаналізовані результати проведеного анкетування та складена аналітична довідка сприяли визначенню актуальної тематики для навчальних посібників елективних курсів з англійської, іспанської, німецької, французької мов.
Між експериментальним навчальним закладом і відділом навчання іноземних мов  Інституту педагогіки НАПН України укладено угоду про співробітництво.
На початку другого етапу педагогічного експерименту (березень 2015 року) визначено та науково обґрунтовано основні напрями дослідно-експериментальної роботи. Проведено підготовку педагогічного колективу до роботи в умовах експерименту. Підготовлено і подано до МОН пакет нормативно-правових документів (заявка, програма ДЕР, лист-клопотання на проведення дослідно-експериментальної роботи з теми «Формування культурологічної компетентності  старшокласників засобами елективних курсів з іноземної мови»). Сформовано склад творчої групи вчителів-експериментаторів і розроблено план роботи.
Крім цього, була опрацьована  «Навчальна програму елективних курсів з іноземних мов для старшої школи  загальноосвітніх навчальних закладів» і «Концепція навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов для учнів 10–11 класів профільної школи»,   перший тематичний модуль (розділ) кожного із 4-х (всього 6) навчальних посібників (Англійська мова для ділового спілкування, Культура та мистецтво Великої Британії, Німецькомовні країни, Моя Франція). Вчителі кафедри заповнили анкети відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України.


2 коментарі:

  1. Вчителі-молодці, не бояться експериментувати. Тісна співпраця з науковцями робить процес вивчення мови цікавішим та змістовнішим.

    ВідповістиВидалити
  2. Наша гімназія завжди попереду. Молодці вчителі!

    ВідповістиВидалити