Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України № 25 від
17.01.2015 в Житомирській міській гуманітарній гімназії № 23 ім. М.Очерета
проводиться дослідно-експериментальна робота за темою «Формування культурологічної
компетентності старшокласників засобами елективних курсів з іноземної мови».
Метою першого етапу було проведення діагностичної роботи,
яка включала:
- ознайомлення
з проміжними результатами наукового дослідження лабораторії
(нині – відділ) навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України з теми
«Дидактичне забезпечення варіативного компонента змісту навчання іноземних мов
в основній і старшій школі»;
- проведення анкетування учнів і вчителів з метою визначення
змістового наповнення навчальних посібників елективних курсів з англійської,
іспанської, німецької, французької мов;
- організація спільної діяльності з відділом навчання іноземних мов
Інституту педагогіки НАПН України.
Колектив гімназії ознайомився з проектами програми елективних курсів та
навчальних посібників з англійської, іспанської, німецької, французької мов,
які готувалися до друку науковими співробітниками відділу навчання іноземних
мов Інституту педагогіки НАПН України. Науковцями відділу здійснено анкетування
учнів і вчителів загальноосвітніх навчальних закладів восьми регіонів України,
в тому числі цього експериментального навчального закладу (ЕНЗ), з метою
з’ясування їхньої думки щодо змістового наповнення навчальних посібників
елективних курсів. В ході опитування вчителі та
учні виявили позитивне ставлення до перспективи впровадження елективних курсів у процес
навчання іноземних мов учнів старшої школи.
Проаналізовані результати проведеного анкетування та складена аналітична
довідка сприяли визначенню актуальної тематики для навчальних посібників
елективних курсів з англійської, іспанської, німецької, французької мов.
Між експериментальним навчальним закладом і відділом навчання іноземних
мов Інституту педагогіки НАПН України укладено угоду про співробітництво.
На початку другого
етапу педагогічного
експерименту (березень 2015 року) визначено та науково обґрунтовано основні
напрями дослідно-експериментальної роботи. Проведено підготовку педагогічного
колективу до роботи в умовах експерименту. Підготовлено і подано до МОН пакет
нормативно-правових документів (заявка, програма ДЕР, лист-клопотання на
проведення дослідно-експериментальної роботи з теми «Формування
культурологічної компетентності старшокласників засобами елективних
курсів з іноземної мови»). Сформовано склад творчої групи
вчителів-експериментаторів і розроблено план роботи.
Крім цього, була опрацьована «Навчальна програму елективних курсів з
іноземних мов для старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів» і
«Концепція навчальних посібників елективних курсів з іноземних мов для учнів
10–11 класів профільної школи», перший тематичний модуль (розділ)
кожного із 4-х (всього 6) навчальних посібників (Англійська мова для
ділового спілкування, Культура та мистецтво Великої Британії, Німецькомовні
країни, Моя Франція). Вчителі кафедри заповнили анкети відділу навчання
іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України.
Вчителі-молодці, не бояться експериментувати. Тісна співпраця з науковцями робить процес вивчення мови цікавішим та змістовнішим.
ВідповістиВидалитиНаша гімназія завжди попереду. Молодці вчителі!
ВідповістиВидалити