День освітніх маршрутів

День освітніх маршрутів
2014
Topic: The latest news
Клас: 9
Мета: ознайомити учнів з поняттям неологізм та проаналізувати їх вживання у просторах сучасної української та англійської лексики.
Доброго ранку! Сьогодні в нашій гімназії особливий день – День освітніх маршрутів. Ми прокладемо шлях у світ новий та цікавий для нас. Завдання кожного з нас – отримати максимальну кількість корисної інформації за досить короткий проміжок часу. Ми будемо робити багато цікавих речей і сподіваюся, що кожен з Вас дізнається щось нове та цікаве для себе. До того ж наш захід сьогодні буде двомовним – ми будемо спілкуватися англійською та українською мовами. І для початку Вам слід прокинутися, налаштуватися на цікаву роботу та поміркувати.
1.   Brainstorming
На дошці Ви бачите різні слова. Ваше завдання - обрати тільки ті, які з’явилися у мові нещодавно та прикріпити їх, щоб утворилась "сучасно мовна квітка".

Кіднепінг, гетьман, смартфон, імідж, перстень, грант, уста, клонування, армреслінг, крамниця, hamburger, photoshop, blogging, television, school, bookkeeper, competition, webinar, degree























2.  Presentation
Слова на пелюстках ромашки і справді нові. А чи знаєте Ви, як вони називаються? Що таке неологізм?  
Неологізм – це новостворений термін, авторське слово або фраза, що перебуває в процесі входження в загальне використання і ще не включена до державної та загальновживаної мови. Неологізми — категорія історично змінна, один з розрядів пасивного словника, тобто це одиниці, які ще не встигли ввійти (або вже не ввійдуть, оскільки, виникнувши, майже відразу ж і зникли) до активного слововжитку.

What is neologism? Why do they appear in the language? Do they exist for a long time? What is archaism? Give the examples of archaisms and neologisms (the participants share their ideas).

Archaism is the use of a form of speech or writing that is no longer current.
Загальновживані (стилістично нейтральні) слова є надбанням кожного носія мови і охоплюють різноманітні сфери життя. До них відносяться:
ü  Назви предметів і явищ навколишньої природи (вода, поле, tree, etc.)
ü  Назви речей, пов’язаних з життям людини, засобів праці (хата, стіл, knife, etc.)
ü  Назви частин людського тіла (палець, голова, рука, hair, eyes, etc.)
ü  Назви частин тіла тварин (роги, хвіст, копита)
ü  Назви процесів, якостей, почуттів, кольорів (ходіння, спів, golden, etc.)
Ця лексика збагачується шляхом проникнення в неї слів з інших лексичних груп. Так, слова паровоз, трамвай, вагон, супутник, новатор порівняно недавно були відомими лише певній групі людей, а тепер вони загальновживані.

3.  Group work
Завдання кожної групи – представити слова кожної сфери з прикладами, поясненнями, ілюстраціями тощо.
Each group gives a short presentation of the certain sphere of neologisms.
I – Fashion and design
II – Science and technology
III – Everyday chatting (slang)
IV – Jobs and occupations
V – Idioms




















Fashion and design (fashionista, Armani-ed, LBD, glamazon, spatique)
Science and technology (photoshop, Google, Skype, multi-touch, technocrats)
Everyday chatting (lingo, chicks, jelly, tech neck, dadding)
Jobs and occupations (Mcjob, biz, Merkozy, to DM, swacket, yogi)
Idioms (shake a leg, go fly a kite, scratch someone’s back, let the cat out of the bag, get in someone’s hair, kick the bucket, hit the ceiling, horse around)

4.  Creative work
А тепер Вам слід увімкнути свою фантазію та почуття гумору.










Кожна група учнів отримує карточку, на якій зображені цікаві, але незрозумілі ілюстрації. Завдання полягає в тому, щоб придумати неологізм до кожної картинки.

    5.   Collage making
Ви щойно створили нові слова. Можливо, вони скоро увійдуть до загального вжитку та ми разом будемо їх використовувати. Ваші презентації були досить оригінальними.
А що означає презентувати свій образ? (імідж – англ.). У сучасному світі слово імідж є дуже модним. А чи є це слово неологізмом? Чому Ви так вважаєте? Що таке імідж? Як він створюється? Наведіть приклади.

Імідж (з англ.) – це образ, який створюється для покращення діяльності кожного з урахуванням його особливостей. Розширимо поняття іміджу. Чи мають свій образ (імідж) країни, зокрема наша? У чому він виявляється? Чи має імідж наша гімназія? А як щодо класу?
(Учні відповідають на ці запитання, вносять свої відповіді на плакат, що розміщений на дошці. Аналізуючи відповіді учнів, вчитель виділяє три рівні створення іміджу: зовнішній, змістовий, емоційний).

Перед учнями ватман і набір ілюстрацій. За 7-10 хвилин потрібно скласти колаж, який би проілюстрував:
1 – позитивний імідж класу
2 – імідж сучасної школи
3 – імідж процвітаючої країни





       















Отже, на основі неологізму імідж, ми з’ясували і показали, що позитивний імідж кожного класу – це імідж сучасної школи, а імідж сучасної школи, в свою чергу, - це імідж процвітаючої країни. Все в житті взаємопов’язане та нічого не виникає просто так: нові слова вчать нас чомусь новому, проте наше головне завдання – вбачати в кожному слові позитивний зміст, тоді життя буде яскравішим і сонце тепліше зігріватиме нас та нашу державу.

Немає коментарів:

Дописати коментар